woensdag 9 juni 2010

Laatste volledige schoolweek

Dinsdagvoormiddag hadden we de laatste Nederlandse koffie voor de zomerstop, en voor mij en Anja, onze (voorlopig?) laatste Nederlandse koffie, vermits onze 2 families eind deze maand verhuizen naar België resp. Nederland. We zijn allebei blij om terug te keren, dichter bij familie en Europese vrienden te zijn, maar tegelijk zullen we onze vrienden hier missen, de lachbuien en gezellige koffiekletsen die zo typisch zijn voor de Nederlandse koffie… Gelukkig is er nog facebook, skype en e-mail, en af en toe misschien wel eens een vliegtuig dat me terugbrengt naar mijn vriendinnen hier…
Op woensdag was ik opgezadeld met een ‘huisinspectie’. Dit is de laatste stap voor het kopen van een huis, dus kwamen de kopers met heel het gezin en een inspecteur, gedurende 2,5h, het hele huis inspecteren. Daardoor miste ik de graduation-party van Stefanie. Ze verlaat Montessori, haar voormiddagklas (3-6j) is bijna afgerond en haar juf, Mrs. Sharon, had een ‘graduation’-party. Gelukkig was Eric in het land en kon hij erbij zijn. De kinderen hadden liedjes voorbereid, de juf had een boekje samengesteld met per kind 2 bladzijden. Op de ene helft hadden de kinderen antwoorden geschreven over wat ze willen worden, wat hun favoriete dier is,... aan de andere kant stond een familiereceptje (op voorhand opgevraagd door de juf. Blijkbaar zorgde onze dochter voor een van de meest ontroerende momenten van de avond. Hun vragen en antwoorden werden per kind overlopen, en, terwijl andere kinderen paleontologist (stel je voor) of dokter of 'Santa's helper' (leuk) wilden worden, was Stefanie's antwoord: 'Just a normal Mom'. Als dat niet ontroerend is ... en ik heb dat moment dan nog gemist ook ...
Donderdagavond dan trad het Jeffersonkoor op in Emersonpark voor hun laatste concert van het schooljaar. Evelien en Nathalie zingen allebei in het koor. Dit laatste concert is een popconcertje, met bewerkingen van populaire liedjes, deze keer vooral '80 songs. Evelien mocht een stukje solo zingen tijdens 'We are the world' en deed het heel goed. Geslaagde avond.

4 opmerkingen:

Erick Klomp zei

Toevallig ontdekte ik deze blog vlak voor jullie terugkomen naar België. Alvast een goede terugreis toegewenst.

Isabel Lootens zei

Dank je, Erick! Dat is wel toevallig, je moet het aangevoeld hebben dat er iets op til was. Het zal weer iets gemakkelijker worden om eens af te spreken.

Erick Klomp zei

Het was eigenlijk naar aanleiding van de verjaardag van Eric binnenkort dat ik op zoek was naar een e-mail adres. En daarbij ben ik hier uitgekomen. Dus hierbij alvast: gelukkige verjaardag Eric.

Ter info mijn e-mail: erick.klomp@telenet.be

Isabel Lootens zei

Merci, ik zal het hem doorgeven!