donderdag 5 september 2013

Italiaanse les

Iets waaraan ik al lang had willen beginnen, maar waarvoor nooit tijd was geweest... Italiaans leren. Een jaar geleden ben ik er dan aan begonnen, 1 keer per week maar, 1 namiddag in de week, de donderdag...
Die dag reserveer ik voor Italiaans: de voormiddag kijk ik na wat we de vorige les hebben gedaan, en studeer ik (ja ja) en in de namiddag is er dan de les.
We zijn met een klein groepje van 7 volwassenen. Na elke 'lezione' (hoofdstuk) is er een toets, dus zijn we verplicht om toch wat te studeren. Naast de Italiaanse taal hebben we het ook uitvoerig over de Italiaanse cultuur, gastronomie, toerisme,.... heel boeiend, vooral als je een broer hebt die met zijn gezin in Italie woont en je dus vanuit eigen ervaring kan spreken.
Deze zomer brachten we 2 weken in 'Le Marche', in Midden-Italie, door, een voorlopig nog vrij onbekende en dus zeer authentieke streek. Al gauw bleek dat een mondje Italiaans spreken geen overbodige luxe was, vermits bijna niemand van de 'locals' Engels kon ... En zo kon ik mijn jaartje Italiaanse cursus al meteen in de praktijk brengen, en het ging verdorie nog zo slecht niet!

Geen opmerkingen: