dinsdag 9 december 2008

Tweede 'snowday'

Gisteravond rond 17u is het beginnen sneeuwen, het heeft heel de avond en de nacht gesneeuwd. Toen ik vanochtend rond 6u45' wakker werd, lag er al een 12cm verse sneeuw. Om te weten of de scholen open zijn, zijn er 2 opties: kanaal 17 op
TV, een informatiekanaal van de 'public schools', of een speciale 'sneeuwlijn' bellen. 'Today, Dec 9, all Midland public schools are closed', luidde de boodschap. Dan nog maar een half uurtje terug in bed gekropen. De tweede 'snowday' in 8 dagen, de winter is nu wel echt begonnen, laat daar geen twijfel meer over bestaan!
De kinderen hebben zich reuze geamuseerd vandaag, ook ik heb mijn sport gehad: Stefanie en Alex, de buurjongen, voorttrekken door een dikke mulle sneeuwlaag op een houten slee kan tellen als 'workout'-uurtje!
Ondertussen heeft het de hele dag verder gesneeuwd en is er nog eens 10 cm sneeuw bijgevallen. We zijn pas rond 15u30' 'ontzet' door de firma die onze oprit en paadjes hoort sneeuwvrij te houden, gelukkig waren mijn inkopen gedaan en moest ik niet buiten met de auto. Mij hoor je niet klagen, we zijn verwend dat we de sneeuw zelf niet moeten ruimen, de meeste mensen mogen hier zelf sneeuw scheppen, of met de 'snowblower' wegblazen.

Geen opmerkingen: