donderdag 26 februari 2009

Looking for the summer...

Kleine signalen dat de winter in Michigan toch eindig is ... ze zijn er, en ik zoek en koester ze: de thermometer die al eens boven het vriespunt aanwijst, de eerste regen deze week na al die sneeuw, vogelgezang toen ik Stefanie vanmorgen tot bij de buren wandelde voor haar lift naar school, eekhoorntjes die al eens voorzichtig hun winterschuilplaats verlaten,...
Vorig weekend is er nog maar eens 20cm sneeuw gevallen in minder dan 15u tijd, het gras weer bedekt met een dik wit tapijt. Belgen trekken rond deze tijd naar de skioorden en zijn blij om verse sneeuw te zien, hier hebben we er stilaan onze buik van vol...
Mijn verlangen naar de lente en de zomer bracht me er vandaag toe om nog eens mijn cd 'Auberge' van Chris Rea van onder het stof te halen en me te laten meevoeren op 'Looking for the summer', een van mijn lievelingsliedjes. Er staan trouwens nog een paar pareltjes op die cd: 'Heaven', 'Sing a song of love to me', 'And you my love', 'The mention of your name' en - voorlopig nog erg van toepassing- 'Wintersong' (stuk voor stuk prachtige songs en beklijvende teksten).
Ik heb alvast hyacinten in huis gehaald, voor wat kleur, en vooral voor hun geur. Voor lentegeuren is het buiten immers nog minstens een maand te vroeg.

Geen opmerkingen: