maandag 2 maart 2009

Reisplannen

De laatste weken ben ik vrij intensief bezig geweest met het organiseren van onze Canadareis voor deze zomer. Het was een heel gepuzzel om een reisschema op te stellen voor 2,5 weken en geschikte en betaalbare accommodaties te vinden. Vroeg boeken is de boodschap want de nationale parken die we bezoeken (Banff, Jasper,...) zijn immens populair. Het zou een onvergetelijke reis moeten worden, de natuur in de Rocky Mountains en op Vancouver Island is adembenemend mooi. Ik heb een leuke mix van hotels, B&B's en vakantiehuizen bijeengeboekt voor onze groep van 9. Het is ondertussen het 17de jaar dat we samen met Ingrid en Kurt op vakantie gaan. De eerste 2 jaren zijn we naar Wales en Schotland getrokken (Eric werkte toen in Cardiff, Wales). Sindsdien was de bestemming steeds Frankrijk, de laatste 3 jaar in ons geliefde 'La Moulinal', waar we samen al vele zalige herinneringen hebben opgebouwd. Het is uniek, zo een vriendschap!
Over 'La Moulinal' gesproken, daar reis ik de derde week van april heen, samen met Stefanie en mijn ouders, die ons in Parijs afhalen. We gaan 'het seizoen' voorbereiden, zwembad opstarten, kleine werkjes uitvoeren,... en ook gewoon genieten van de lente in ZW-Frankrijk en de eerste warme dagen! De vluchten zijn geboekt, de tgv die ons terugbrengt naar Parijs voor de terugvlucht ook, nu nog enkel een hotel reserveren in de buurt van de luchthaven...
In april zullen ze me hier in Midland trouwens niet veel zien, vermits het de tweede week van april 'springbreak' is, een weekje verlof voor de scholen, en dan trekken we naar Sedona, Arizona, ook 'Red Rock Country' genoemd, omwille van de rode rotsformaties. Naast spectaculaire landschappen (Oak Creek Canyon, Grand Canyon, ) heeft Sedona ook schitterend warm weer...
Als ik dan tegen eind april terug voet op Amerikaanse bodem zet, hoop ik dat er stilaan jong groen aan de bomen komt en het ontegensprekelijk lente zal zijn...

Geen opmerkingen: