vrijdag 16 oktober 2009

Waar blijft nu die nazomer?

Sedert begin oktober zijn de temperaturen hier drastisch gedaald. De eerste week van oktober was nat, met temperaturen overdag nog tot zo een 13°C. Deze week is het ronduit koud, met temperaturen 's nachts rond het vriespunt en overdag tot 7-10°C. Ik ben nog niet echt klaar voor dit koude weer... Bovendien wordt een zeer koude winter voorspeld...
In de scholen van Midland zijn massa's kinderen ziek. In de North East Middle School waren deze week 180 van de 880 leerlingen ziek! Een aantal heeft de H1N1-griep. In de Jefferson-school, waar Evelien en Nathalie gaan, waren de cijfers voorlopig veel lager, maar we kunnen ons verwachten aan een epidemie. Thuis ben ik de eerste die het bijltje erbij neergelegd heeft. Gisteren opgestaan met keelpijn en hoofdpijn en naar de avond toe vrij hoge koorts gekregen. Ik heb vannacht 13u geslapen en voel me iets beter, maar heb nog lichte koorts. Ik kruip straks maar weer onder de wol voor een paar uur.
Iets heel anders wat ons deze periode bezighoudt. Eric heeft gesprekken opgestart over onze terugkeer volgende zomer. Bedoeling is in de volgende weken tot een door alle betrokkenen 'gedragen' beslissing te komen.
Ondertussen is Eric volop aan zijn najaarsreizen bezig: vorige week was hij in Japan, de laatste week van oktober gaat hij richting Californië en de derde week van november vliegt hij nog eens naar Europa.
Ik word moe, ik denk dat ik maar naar mijn bedje ga. Hou jullie allemaal goed en hopelijk gevrijwaard van de Mexicaanse griep!

Geen opmerkingen: