maandag 17 maart 2008

Belgische meisjes haalden goud en brons


Het is alweer maandagochtend. Radio Donna weerklinkt via de extra luidsprekers die ik onlangs aan mijn pc-tje bevestigde. Prima kwaliteit trouwens, en dit voor zo een 45 $. Ik beluister momenteel via 'net gemist' het maandagochtendprogramma van Donna, kwestie van op de hoogte te blijven van wat reilt en zeilt in ons vaderlandje.
Voor de kinderen was het een superweekend! Zaterdag verliep zoals andere zaterdagen, dus eerst naar de vioolles en notenleer. In de namiddag paardrijden voor Evelien en Nathalie.
Zondag was er een tennistornooi georganiseerd door hun tennislerares. Er waren een 40-tal kinderen ingeschreven. Er werd gespeeld tot 10 punten, dus korte matchkes. Nathalie speelde er 5 en ze won ze allemaal. Evelien speelde er 4 en won ze ook allemaal. Slechts 1 ervan was echt spannend, die eindigde met 11-9, en daar heeft ze echt voor moeten vechten, heel mooi om te zien. Toen was het punten tellen, want er werd ook rekening gehouden met het aantal punten verschil waarmee de wedstrijden gewonnen waren. Zo eindigde Nathalie op de derde plaats bij de 'tot 8-jarigen' en Evelien kaapte de eerste prijs weg bij de 'tot 10-jarigen'. Ze waren beide in de wolken en werden door ons op een welverdiend ijsje getracteerd.
Eigenlijk is het ongelooflijk over welke fantastische tennisinfrastructuur we hier op wandelafstand beschikken. De kinderen hadden 1 van de 3 vleugels met 6 terreinen ter beschikking voor het tornooi. Bovendien zijn er ook 18 buitenterreinen, die gaan weer open vanaf april. Als je lid bent van de tennisclub, kun je zonder reservatie op gelijk welk moment op de buitenterreinen gaan spelen. Ik kijk er al naar uit om weer buiten te kunnen spelen.
Dit alles doet me terugdenken aan mijn jeugd, ik had het geluk om tussen mijn 13 en 17 elk jaar een tenniskamp te doen, en tussendoor speelde ik af en toe op 1 van de 2 tennisterreinen die onze lokale tennisclub rijk was: buitenterreinen waren het, binnenterreinen waren er niet ... Geef toe, wat is er zaliger dan als tiener op een mooie zomerdag je tennisracket over je schouder te gooien, op je fiets te springen en samen met een vriend of vriendin een partijtje te gaan tennissen...?

Geen opmerkingen: