maandag 20 oktober 2008

Concert in Grand Rapids


Het eerste vioolconcert van dit schooljaar ging door in Grand Rapids, zo een 2,5u rijden van hier, ter gelegenheid van een 'Michigan Music teacher's conference', op zondag 12 oktober. Evelien was leidende viool van een quartet.

Alle studenten 'ensemble' kwamen aan bod; doel was de aanpak van hun lerares, Lois Palen, te illustreren. Titel van de sessie was: Midland Suzuki Education Program: 'Developing Student Leadership'. Een van de opvallende zaken is dat de ensembles zichzelf dirigeren, er staat geen dirigent vooraan, het is de leidende viool die aangeeft en de groep doorheen het stuk moet leiden. Het 'beginning ensemble', met Evelien en Elizabeth op viool, Samantha en Logan op cello, speelde een aantal stukjes uit het 'Squirrel Album' van James Brown, toch wel impressionant hoe beheerst het samenspel klonk, dat terwijl ze toch nog maar enkele weken samen hebben gespeeld tijdens hun zaterdagse 'ensemble'-klas.

Met het concert rond 14u afgelopen en een prachtig zonnetje en bijzonder aangename temperaturen buiten (25-27 °C), besloten we Grand Rapids te verkennen, een klein, vrij gezellig stadje, wat doods op een zondag, met wel heel wat groen, wat de stad best aantrekkelijk maakt. We maakten een kleine wandeling en 'deden een terrasje'.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik zelf heb nog maar een concert gespeeld en was helemaal de draad kwijt na even spelen. Toen zat ik nog maar in mijn eerste jaar.
Nu zit ik in mijn derde jaar en ga dit jaar samen met vier andere eerste violen, drie tweede violen, twee altviolen en drie cello's in een orkest iets spelen en dus heb ik daarbij ook een concert. Gelukkig heb ik nog veel tijd om te oefenen!
Evelien kan denk ik toch veel beter spelen en Nathalie ook hoor!!!

Liselotte