maandag 12 mei 2008

Eric toch niet thuis voor het weekend

Een telefoontje op donderdagmorgen: Eric, die ons liet weten dat hij zaterdag toch niet naar huis zou komen. Er waren in de week die komt nog een paar vergaderingen bij gekomen waar hij moest bij zijn. Hij zou moeten blijven tot woensdag. Hij is nog niet lang in een nieuwe job, en blijkbaar is de raad van bestuur weer eens van gedacht veranderd wat de inpassing van zijn business in de organisatie betreft. Hierdoor moet hij plots aan een aantal vergaderingen deelnemen, die oorspronkelijk niet op zijn agenda stonden. Gelukkig zijn we, zowel de kinderen als ik, gewoon aan het feit dat we regelmatig met zijn vieren alleen thuis zijn, en hebben we een ingebouwde flexibiliteit om onze dagen te organiseren en te reorganiseren in functie van onverwachte/gewijzigde situaties. Eric is momenteel voor de 6de keer op een internationale missie (dit wil zeggen dat hij voor minstens een week weg is) sinds we in augustus vorig jaar naar Midland verhuisd zijn.
Met de trips die momenteel al gepland zijn tussen nu en augustus, zal Eric komen aan 9 internationale trips dit jaar, sinds de relocatie in augustus vorig jaar. Daar is wel de 'homeleave' bijgeteld. Dit zijn er minder dan toen we nog in België woonden, maar ik vind het toch nog genoeg. Het laatste jaar in België waren we aan 12 businesstrips gekomen (Eric was 50% van zijn werkdagen in het buitenland, en dan zwijgen we nog over de weekends), en toen werkte ik (meer dan) fulltime. Ik kan je verzekeren dat dat zonder overdrijven zwaar was! Gelukkig ben ik nogal een taaie, en ga ik geen uitdaging uit de weg, maar het feit dat ik hier toch naar een lagere versnelling ben kunnen terugschakelen, is voor mij op dit moment ideaal. Hoe het verder evolueert, en of ik me goed in mijn vel zal blijven voelen, is moeilijk in te schatten. Een positieve ingesteldheid, iets wat we beiden hebben (Eric nog meer dan ik), altijd proberen van elke situatie het beste te maken, helpt ons natuurlijk wel.
Ondertussen weer onzeker over wanneer Eric naar huis komt. Ik krijg automatisch van het reisbureau een copie van zijn reisschema's. Ik kreeg vanmorgen zijn reisschema voor deze week, dat vermeldde dat hij op donderdag naar huis zou komen, met een commerciële vlucht. Zaterdag vertelde hij mij dat hij woensdag naar huis zou komen met de 'corporate jet'... Ik zal mij er maar al op instellen dat ik het grootste deel van de week er nog alleen zal voor staan.

Geen opmerkingen: