maandag 12 mei 2008

Moederdag ... alleen met de kinderen

Vrijdagavond werden er bloemetjes bezorgd door een plaatselijke bloemist. Zo zal onze papa toch een beetje aanwezig zijn dit moederdagweekend...
Zaterdag waren er toevallig geen voetbalmatchen en zelfs geen vioolklas, dus enkel paardrijden voor de 2 oudste en zwemles voor Stefanie, dus dat was mooi meegenomen.
Zaterdagavond vroeg Nathalie wanneer ik wilde ontbijten op zondag... Zouden ze, nu ze geen hulp van papa hebben om moederdag te vieren, zelf wat op het getouw zetten?
Zondagochtend was er voor 7h al gestommel in huis. Ik draaide me nog eens om... Rond 8h kwamen mijn 3 dochters de slaapkamer binnen, met ontbijt op bed: een vers geplukte ruiker bloemen, verse koffie, druiven, brood met boter en honing, speculoos, heel ontroerend... Op school hadden ze een mooie kaart gemaakt, er waren kaartjes gemaakt met opdrachtjes, ik mocht er 1 uit kiezen. Evelien zou pannekoeken bakken, Nathalie zou voor Stefanieke zorgen...
Evelien en Nathalie hebben extra hun best gedaan om me te helpen (tafel dekken, vaatwasmachine in- en uitladen,...).
In tegenstelling tot België, waar het nog steeds zomert (28 °C!), is het hier een regendag, dus geen weer voor een uitstap of een wandeltocht. We beslissen een paar uur te gaan shoppen in 'Birch Run', een outlet mall op 45' rijden. De 2 oudste zijn op een leeftijd gekomen dat ze het leuk vinden om af en toe eens te gaan shoppen, iets waar onze papa een hekel aan heeft, dus dit was het ideale moment om eens onder 'vrouwen' erheen te gaan.
Terug thuis gekomen heeft Evelien, met de hulp van mama, pannekoeken gebakken. Het was een unieke moederdag, anders dan andere, en daarom eentje om te onthouden.
Het mooie was ook dat Eric, doordat hij in België was, mijn mama een ruiker bloemen is kunnen gaan brengen en ook zijn eigen moeder kon verblijden met een bezoek en een bloemetje. Zo was het voor 3 moeders een geslaagde dag...

Geen opmerkingen: