vrijdag 15 mei 2009

moederdag

Ook dit jaar weer een moederdag zonder Eric. Vrijdag was het schitterend weer, zaterdag en zondag kondigden zich frisser aan, dus besloot ik niet te wachten tot moederdag om te vieren, maar de kinderen te trakteren bij 'd'Alessandros', een goed Italiaans restaurant, met een leuk buitenterras. We hadden de 2 auto's in de garage staan, Eric was met een huurauto weg, dus haalden we de cabrio uit en weg waren we. Voor elk een pizza margherita, met een glaasje chianti erbij voor mij, en het weekend was goed vertrokken...
Zaterdag waren er de normale activiteiten, niets speciaals, behalve dat er rond 17u een mooie ruiker bloemen werd afgeleverd, vanwege Eric. Ondanks de drukke job en het hectische reisschema, toch dit mooie gebaar, en dat doet veel plezier...
Moederdag zelf dan. De kinderen waren vroeg opgestaan en kwamen me verrassen met ontbijt op bed, met vers fruit en appelsap, 2 boterhammetjes met honing, mooi gepresenteerd op een bordje samen met aardbeitjes, een vers kopje koffie en speculoos (Belgische, meegebracht na mijn Frankrijktrip). Zelf gemaakte kaarten, en een mooi aardewerkje dat Evelien in de klas had gemaakt. We hebben samen het middageten bereid, de kinderen hebben de aperitiefhapjes klaargemaakt, heel gezellig allemaal. 'Wat zou je graag willen doen vanmiddag, mama?' We besloten na het afruimen samen te gaan tennissen. Terwijl ik nog wat opruimde, trokken de kinderen plots naar de keuken in de kelder, geladen met keukengerei en ingrediƫnten, om een half uur later weer boven te komen met deeg voor een appeltaart (hier zat oma in het complot, via skype werd met haar halverwege overlegd of ze wel goed bezig waren, heel schattig allemaal). Snel de oven in, 45' later waren we onderweg naar het tenniscenter, te voet, want dit ligt op wandelafstand. We hebben een uurtje samen getennist, daarna de appeltaart gegeten (heel lekker). Zo was mijn moederdagweekend eigenlijk super deugddoend geweest. Evelien vroeg me 's avonds of ik genoten had van mijn moederdag. Ik heb haar geantwoord dat het me enorm veel deugd had gedaan, dat ik gelukkig was te zien hoe ze samen hun mama een speciale dag wilden bezorgen. De kinderen waren blij omdat ze zagen dat hun mama gelukkig was, is dat niet mooi?

Geen opmerkingen: