donderdag 17 september 2009

Zumba... yeah!!!

Toen ik een paar weken geleden in het 'Midland Community Center' Stefanie ging inschrijven voor haar turnles, viel mijn oog in de brochure op 'zumba': een aerobic-fitness-klas, maar dan op vooral Latijns-Amerikaanse muziek (salsa, tango, merengue, mambo, rumba,...). Eric en ik hebben verschillende jaren dansles gevolgd en vooral de Latijns-Amerikaanse dansen liggen ons goed en doen we dolgraag. Ik dacht dat fitness op deze muziek niet anders dan 'fun' kon zijn, dus schreef ik me in.
Maandagvoormiddag trok ik mijn fila-topje aan (ter ere van Kim, die zondag de finale van de US Open heeft gewonnen...), mijn yogabroek en sportschoenen voor een uurtje zumba. Er waren er nog van hetzelfde gedacht geweest, want we waren wel met 30! Twee instructrices vooraan (of noem je ze coaches?), met een spiegelmuur zodat je alles goed kunt volgen en ook je eigen stuntelen goed kan observeren.
Na die eerste les staat het vast: ik heb de zumba-microbe te pakken! Het is superleuk, het is echte 'work-out', het is echt wel zweten, maar het is als naar een dansfeest gaan en je gewoon amuseren van de eerste tot de laatste minuut. Ik heb ook in de dansles die we in Zottegem volgden, altijd gehouden van de lijndansen die ze ons daar aanleerden. Zo voelt zumba aan: een vol uur mogen bewegen, dansen en 'shaken' op superzomerse muziek. Doordat ik de basispassen van de verschillende Latijns-Amerikaanse dansen goed onder de knie heb, ging het vrij vlot om te kunnen volgen.
Vermits het zo goed is meegevallen, ben ik woensdagochtend al teruggeweest voor een tweede 'zumba'-klas. Voor mij is het duidelijk, dit is voor mij een nieuwe fantastische manier om calorieën te verbranden en op conditie te blijven. Een mooie aanvulling op het tennis en de yoga!!

Geen opmerkingen: